شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

فعال کردن administrator در ویندوز 10

اشتراک گذاری اطلاعات IT

فعال کردن administrator در ویندوز 10

۹۰۵ بازديد

ویندوز 10 که آخرین ویندوزی است که مایکروسافت ارائه داده است تفاوت های بسیاری با ویندوز های قبلی دارد . یکی از این تفاوت ها نحوه فعال کردن administrator در ویندوز 10 است . در ویندوز های قبلی شما تنها از طریق بخش cmd قادر به فعال کردن یوزر administrator بودید اما در ویندوز 10 می توانید از 4 روش این کار را انجام دهید که روش ها را برای شما شرح می دهم . اولین راه برای فعال سازی administrator در ویندوز 10 به نوار سرچ رفته و عبارت Computer Management را سرچ کنید سپس گزینه System tools را انتخاب کرده و از زیر مجموعه Local User and Groups وارد فایل User شوید و Administrator را باز کنید . تیک گزینه Account is disabled را زده و ok کنید .
روش دوم را از مسیر زیر دنبال کنید :

 

Start>Settings>Accounts>Family & Other User>Change Accounts type administrator>administrator>Ok


روش سوم از طریق gpedit.msc است که باید ابتدا به نوار جستجو رفته gpedit.msc را سرچ کنید و مسیر زیر را دنبال کنید :

 


Local computer Policy> Computer Configuration>Windows Settings > Security > Local Policies > Security OptionsAdministrator accounts Status>Enabled>Ok


برای استفاده از روش آخر که در همه ی ویندوز ها برقرار است استفاده از cmd است که باید ابتدا کلید ترکیبی windows و R را باهم فشار دهید و در پنجره run کلمه cmd را سرچ کرده و اینتر کنید . سپس در صفحه سیاه cmd عبارت net user administrator /active:yes را تایپ کرده اینتر کنید .


برای غیر فعال کردن administrator در ویندوز 10 نیز می توانید از 4 روش اقدام کنید ابتدا روش cmd را شرح می دهم . همانطور که در روش آخر فعال کردن administrator گفتم وارد پنجره cmd شده و عبارت net user administrator /active:no را تایپ کنید و در آخر اینتر را بزنید به همین راحتی !

در روش دوم مانند روش اول فعال کردن administrator در پنجره Computer Management وارد پنجره Administrator شده اما این بار گزینه Account is disabled را انتخاب کنید .

در روش سوم مسیر زیر را دنبال کنید :


Start>Settings>Accounts>Family&Other User>Change Accounts type administrator>Standard User


و در آخرین روش مانند روش سوم فعال کردن administrator وارد gpedit.msc شده و از مسیر زیر administrator را غیر فعال کنید :


Local Computer Configuration>Computer Configuration>Windows Settings > Security > Local Policies > Security Options>Disabled>Ok


در صورتی که نتوانستید فعال سازی administrator در ویندوز 10 را انجام دهید می توانید از سایت هیواتک کمک بگیرید یا به لینک زیر مراجعه کنید :

 


www.heyvatech.com/web/articles/view/532/فعال-کردن-administrator-در-ویندوز-10.html

 

اجرای برنامه هنگام بالا آمدن ویندوز 10

با استفاده از ابزاری مانند CCleaner نیز می توانید همین کار را انجام دهید. البته این ابزار کارهای دیگری نیز انجام می دهد، از جمله پاکسازی رجیستری، پاک کردن داده های مرور و حذف کوکی ها.

روش اول:مدیریت برنامه های راه اندازی در ویندوز 10

می توانید برنامه های راه اندازی را در Task Manager تغییر دهید. برای این کار، همزمان Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید. یا ، روی نوار وظیفه در پایین دسک تاپ کلیک راست کرده و از منوی ظاهر شده Task Manager را انتخاب کنید.

روش دیگر -در ویندوز 10- کلیک راست روی نماد Start Menu و انتخاب Task Manager است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.